Позакласний захід для учнів 5 – 7 класів
Цікаве про птахів України

Вчитель: Молочковська Ж.М.
МЕТА: заохочувати учнів до вивчення предметів природничого циклу; стимулювати активну пізнавальну діяльність; розвивати вміння застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у собі, своїх знаннях; виховувати любов до рідної природи, бережливе ставлення до неї.
«Природу потрібно охороняти не тільки тому , що вона краща захисниця для людини, але й тому, що вона прекрасна» (Жан Дорст)
Вчитель: Чи добре ми знаємо тварин, які знаходяться з нами по сусідству? Які повадки у тварин і птахів? Я думаю, що на ці і інші питання з важкістю зможуть дати відповідь багато дітей і дорослих. Справа в тому, щоб побачити в природі тварин, а тим паче спостерігати за ними задача важка потребуючи спеціальної підготовки навичок, терпіння, захопленості. Учні , а як ви вважаєте , чому без птахів не обійтись? (відповіді учнів )
Птахи – друзі нашого дитинства, вісники радощів, вірні наші помічники, захисники лісів і полів , садів і городів. Птахи – це краса і таємниця.
З давніх-давен люди мріяли навчитися літати, навіть створили літаки та гелікоптери, які схожі на птахів. Але так і не зрозуміли, що треба оберігати пернатих друзів: горобців та ластівок, синиць та дятлів, шпаків та лелек... До речі, лелеку і зараз вважають птахом долі, вісником щастя та достатку. Люди вірять, що в хату, на якій птахи збудують гніздо, прийде щастя та злагода, припиняться сварки, а діти будуть рости здоровими. Нема мабуть людини, якій би не подобались птахи. А вам подобаються? (відповіді учнів )
А чи добре ви їх знаєте? А давайте перевіримо.
Умови гри: клас поділений на 3 команди. Перед кожним конкурсом проводимо жеребкування. З кожної команди буде обрано найкращого гравця команди. Додаткові бали команда може набрати в таких випадках:
За доповнення відповіді – 0,5 бала;
За назву команди – 0,5 бала;
За емблему команди – 0,5 бала;
За найбільш вдале представлення команди – 0,5 бала.
Завдання командам (дати завдання за 2 тижні до гри) :
придумати назву команди, емблему, візитну картку команди, обрати капітана. Опрацювати рекомендовану літературу: «Хто такі птахи?», «Охорона птахів», «Птахи- символи».
1 конкурс: представлення команд.
Кожна команда представляє свою назву та емблему .
2 конкурс: розминка.
Дати відповіді на питання. За кожну правильну відповідь - 1 бал. На обговорення питання дається 30 сек.
- Які птахи не вміють літати? (страуси, ківі, пінгвіни).
- Якого кольору книга рідкісних і зникаючих видів рослин і тварин (червона).
- Живий будильник (півень).
- Хто з птахів замість гнізд робить собі нори? (зимородок, ластівка-береговушка, сизоворона).
- Як називають найбільшого птаха на Землі? Де він мешкає? (Африканський страус).
- Якого птаха називають володарем морів? (Альбатрос, може перелетіти океан).
- Назвіть найменшого птаха на Землі (колібрі, Південна Америка).
- Найкращий співак серед пернатих (соловей).
- Птах, що живе в Антарктиді (пінгвін).
- Птах-кашовар з дитячого віршика (сорока).
- Які птахи самі говорять, як їх звуть? (зозуля, синиця, пищуха, галка).
3 конкурс: народознавство.
Кожній команді дається перелік птахів. Потрібно дати відповідь на питання, з чим ці птахи символізуються в народі. На обговорення 3 хвилини. Оцінюється вичерпність і точність відповідей. Кількість балів за питання – 3. Наприклад, птахи можуть бути такі:
лебідь, голуб, сова, ворона або крук, зозуля, жайворонок, ластівка, чайка, соловей, одуд.
4 конкурс – конкурс малюнків.
В рамках акції «Птах року» учасники представляють власні малюнки птаха року 2012 – одуда.
Після підведення підсумків конкурсу його переможцями було визнано: 1 місце - Едуарда Войтовича (7 - А клас), 2 місце – Дмитро Вавринюк (6 –Б клас) і 3 місце Олена Верезей (6 - Б клас). Малюнки переможців можна побачити у додатках.
5 конкурс – літературний (конкурс власних оповідань та віршів).
В рамках акції «Птах року» учасники представляють власні твори про птаха року 2012 – одуда.
Після підведення підсумків конкурсу його переможцями було визнано: 1 місце – Міщенко Анастасія (6 –Б клас), 2 місце – Тарасюк Софія ( 6 - Б клас). Твори переможців можна побачити у додатках.
6 конкурс – «Юні фотографи».
В рамках акції «Птах року» учасники представляють власні фотографії птаха року 2012 – одуда.
На жаль, учні не подали фотографій одуда, тому 1 місце не отримав ніхто.
Проте, були подані фотографії на подібну тематику.
Після підведення підсумків конкурсу його переможцями було визнано: 2 місце – Майкут Валерій (6 - Б клас) і 3 місце Платаш Богдан ( 6 - Аклас). Фото переможців можна побачити у додатках.
Підсумки. Заключне слово вчителя.
|